Pandemia koronawirusa sprawiła, właściciele restauracji stanęli przed poważnym wyzwaniem jakim była konieczność skupienia się na klientach zamawiających jedzenie z dowozem.

Spore prowizje pobierane przez zewnętrzne portale do zamawiania jedzenia sprawiły, że duża część restauratorów zachęca gości do zamawiania jedzenia bezpośrednio w restauracji. Obsługa tego typu zamówień i organizacja ich dowozu może stać się dość skomplikowana. Dodatkowo, w sytuacji gdy zamówień tego typu pojawia się coraz więcej, a obszar dostawy jest dość duży i obejmuje teren kilku miast i sąsiadujących miejscowości, powstają problemy związane z logistyką dowozów. W sytuacji, gdy kierowców jest kilku, wyzwaniem jest takie pogrupowanie zamówień, aby każdy z nich dostarczał posiłki w konkretnym obszarze.

Restauracja Kartel, która również stanęła przed takim wyzwaniem, zwróciła się do nas z prośba o pomoc w tym temacie. Dlatego też rozbudowaliśmy nasz program gastronomiczny SOHiS POS o nowy moduł, który ułatwia przyjmowanie i obsługę zamówień z dowozem.

Nowa funkcjonalność pozwala zbierać zamówienia składane telefonicznie i od razu pokazuje ich lokalizację na specjalnej mapie. Dzięki temu obsługa restauracji widzi wszystkie zamówienia złożone z sąsiadujących adresów i może z łatwością je pogrupować a następnie przydzielić je konkretnemu kierowcy.

Graficzne przedstawienie adresów ułatwia więc optymalne rozłożenie zamówień, które mają być dostarczone na danym obszarze w podobnym czasie. Dzięki temu skraca się czas dostawy, a przez to także czas oczekiwania na zamówienie. Dokładne rozplanowanie trasy, uwzględniające adresy zlokalizowane w podobnym obszarze pozwala także zmniejszyć koszty eksploatacyjne związane z utrzymaniem samochodów dostawczych.

Jeśli Państwa restauracja również mierzy się z podobnym wyzwaniem i szuka rozwiązania umożliwającego optymalne planowanie dowozów, to zapraszamy do kontaktu. Z chęcią pomożemy wdrożyć nasz system w Państwa obiekcie.